Teknoloji

Soğuk Havalarda “Donan” Elektrikli Arabalar Sürücüleri Çileden Çıkardı

Bazen kışın araba kullanmak oldukça zahmetli Olabilir. Bu durum özellikle elektrikli araç kullanan kişiler için belirgin olabilir. Geri bildirimlere baktığımızda elektrikli araçların menzilinin azaldığını ve şarj etmekte zorlandıklarını görüyoruz.

Bazı elektrikli araç sahiplerinin şikâyetleri şöyle:

“Elektrikli arabaların donmuş akülerini değiştirmek için benzinle çalışan çekicilerin sırtında otomobil bayilerine getirilmesi şimdiye kadar gördüğüm en büyük ironi olsa gerek.”

 

“Illinois’te araçlarını günde birkaç dakikadan fazla kullanamayan 91.000 elektrikli otomobil sahibi var. Hava şarjı tutamayacak kadar soğuk ve şarj olması iki saat sürüyor.

Elektrikli arabalara yatırım yapmadan önce bir garaja ve aküyü nasıl önceden ısıtacağınıza dair bilgiye ihtiyacınız var. “Kendi adıma, işe yarayan şeye bağlı kalacağım: benzin.”

“Elektrikli araçlar soğukta çalışmıyor mu? Öyle söyleme…”

Özellikle evinde şarj ünitesi olmayanlar sorun yaşıyor.

Elektrikli araçların menzilleri soğuk havalarda zaten sınırlı çok yüksek değil, birçok kentsel model yelpazesi 250-300 kilometre Grubun bir yerinde. Gün içinde belli bir mesafe kat etmek zorunda kalan bireyler bu nedenle araçlarını sürekli şarj etmek zorunda kalıyor. Bu durumun bazı nedenleri bulunmaktadır.

Çoğu elektrikli otomobilde lityum iyon pil bulunur. Lityum Çok hafif ve düşük güçlü bir element olduğundan soğuk havalarda elektron hareketleri çok yavaşlar. Sıvılaştırılmış lityum iyonu da katılaşmaya başlar ve buna eşlik eder viskozite Söylendi. Daha fazla viskozite daha fazla direnç anlamına gelir. Daha fazla direnç, daha uzun şarj süresi ve daha az verimli güç aktarımı anlamına gelir. Özetle havalar soğudukça akünün aracı çalıştırması zorlaşıyor.

Tesla gibi üreticiler de araçların çalıştırılmadan önce test edilmesini sağlıyor. uygun sıcaklığa getirmek öneriyor. Aracın ısıtılması akü performansını da artırır ancak aküdeki enerjinin tüketilmesini gerektirir. Yani öncelikle aracın ısınması gerekiyor. Elbette bu sorun elektrikli araçlara geçişin önünde büyük bir engel değil, sadece elektrikli araba kullanmayı öğrenme sürecimizde bir adımı temsil ediyor. Pil şikayetleri ağırlıklı olarak ABD gibi ülkelerden gelse de, NorveçBu gibi ülkelerin böyle bir sorun yaşamaması durumu ortaya koyuyor.

sereflikochisarajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu