Ekonomi

Peru’nun maden koridoru yasadışı bakır taşımacılığındaki artış nedeniyle tıkandı

LİMA – Peru’daki yasadışı maden işletmelerinden bakır taşıyan kamyonların akını, ülkenin önemli maden koridoru otoyolu boyunca trafik sıkışıklığının ve tehlikeli koşulların artmasına yol açtı. Sektör kaynaklarına göre, bakır fiyatlarındaki hızlı artış, özellikle hava karardıktan sonra gecikmelere ve kazalara neden olan bu kamyonların sayısında önemli bir artışa neden oldu.

Apurimac bölgesindeki etkilenen operasyonlardan biri olan MMG Ltd’nin Las Bambas madenine yakın kaynaklar, esnaf ve yasadışı madenlerden gelen kamyonların sayısının genellikle büyük ölçekli madenlerden gelenlerle aynı veya daha fazla olduğunu ve bakır madenlerini sahile bağlayan 482 kilometrelik otoyolun tüm kullanıcıları için ulaşımı zorlaştırdığını bildirdi.

Kanadalı madencilik şirketi Hudbay Minerals Inc’den bir kaynağın bildirdiğine göre, Mayıs ayında karayolunda meydana gelen en az 11 kazaya kaçak maden kamyonları da karıştı. Bu kazalar karayolu altyapısında hasara yol açmış ve çevresel etki ve güvenlik konusunda endişelere neden olmuştur.

Yasadışı madencilik faaliyetlerindeki artış, Peru hükümetinin sektördeki yatırım ve üretimi artırma çabalarını zora sokmuştur. Peru’nun önde gelen bakır ihracatçısı konumuna rağmen, yasadışı faaliyetlerin artması büyük madencilik şirketleri ile küçük ölçekli esnaf madenciler arasında çatışmalara yol açmıştır.

Yol güvenliği ve düzensiz madencilik konusu yerel toplum gruplarının da dikkatini çekmiştir. Cusco’nun Velille bölgesinde yaşayan bir topluluk lideri olan Robertson Pacheco, madencilik koridorunda her gün yaklaşık 100 kamyonun seyahat ettiğini belirterek, madencilerin kontrol ve denetim eksikliğinin altını çizdi.

Hükümetin esnaf madenciliği sektörünü düzenleme çabaları küçük ölçekli madencilerin direnişi ve protestolarıyla karşılaştı. Hükümet izin süreçlerini sıkılaştırmaya çalışmış, ancak sektör geri adım atarak planlanan revizyonu zorlaştırmıştır.

Maden koridoru sadece mevcut operasyonlar için bir geçiş güzergahı değil, aynı zamanda Southern Cooper’ın Los Chancas ve First Quantum Minerals Ltd’nin Haquira projeleri de dahil olmak üzere yaklaşık 12 milyar dolar değerindeki yeni projeler için bir geliştirme alanıdır.

Peru Enerji ve Madenler Bakanlığı ve bölgesel Cusco hükümeti konuyla ilgili yorum taleplerine henüz yanıt vermedi. Bu arada hükümet, başta altın olmak üzere yasadışı madenciliğin ülkede kazançlı bir faaliyet olduğunu ve yılda tahmini 3-4 milyar dolar gelir getirdiğini kabul etti. Bu rakam yasadışı uyuşturucu kaçakçılığından elde edilen geliri aşarak yetkililerin karşı karşıya olduğu zorluğun boyutunu gözler önüne seriyor.

Lima’dan maden çatışması analisti Iván Arenas, maden koridorunda artan trafik sorununu doğrulayarak, metallerin madenciliği, nakliyesi ve işlenmesi için yasadışı tedarik zincirinin hızla genişlediğini vurguladı.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

salipazarihaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort